Casus Avoord

Van een organisatie met een minder duidelijke positionering als aantrekkelijke werkgever...

Naar een werkgeversmerk dat als een magneet is voor getalenteerde medewerkers.

Aanleiding

Avoord staat voor de voortdurende uitdaging om hun team te versterken met enthousiaste individuen. Zij vroegen ons hoe ze passieve kandidaten konden omvormen tot actieve sollicitanten. Daarbij hadden zij een specifieke focus op twee functieprofielen en wilden dit bij voorkeur binnen een tijdsbestek van 6 maanden bereiken.

Image
Onze oplossing

Onze oplossing begon met een doelgerichte analyse, waarbij we de aanwezige middelen van Avoord inventariseerden en inzetten. Diepgaande kennis van de doelgroep en de lijst met unieke eigenschappen van Avoord vormden de basis voor een pakkende campagne. We daagden ook huidige medewerkers uit om actief bij te dragen aan de werving.Voor de online mediastrategie vertrouwden we op de expertise van VONQ. Ze vertaalden deze strategie naar diverse kanalen, waarbij ze de AIDA-funnel nauwlettend volgden. Samen monitorden we real-time prestaties en optimaliseerden de uitingen voor maximaal succes.

"Willen omdenken is één, het doen is twee. Bedankt voor het unieke perspectief #FrisseIdeeën."

Saskia van Opijnen – Zwart | Bestuurder Avoord
Resultaat

Binnen slechts drie maanden is ons doel succesvol bereikt. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Avoord deze uitzonderlijke campagne indient voor de Nationale HR Zorg Award, waarvan het thema voor 2024 'omdenken' is. Gezien de vooruitzichten waarbij de vraag naar zorgpersoneel eerder af- dan toeneemt in de toekomst, is besloten om de campagne nog zeker drie maanden voort te zetten. We zijn ervan overtuigd dat 'the best is yet to come'..

Image
Andere artikelen over dit onderwerp

  • Als externe specialisten komen
  • wij zonder vooroordelen binnen
  • en hebben we geen geschiedenis met de organisatie.
  • Dit geeft ons de mogelijkheid om scherp en objectief