Casus From Boer

Van vastgelopen ideeën...

Naar nieuwe inzichten en zelfs markten waardoor de organisatie een totaal nieuwe doelgroep kon aanspreken.

Aanleiding

“Het is zo’n mooi product. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen dat inziet?”. Het was de vraag van From Boer, een innovatieve slateler. Zij vroegen ons hoe ze hun passie voor het product over konden brengen op consumenten met als doel een grotere afzetmarkt.

Image
Onze oplossing

We gingen terug naar de essentie van de organisatie en ontwikkelden een identiteit die daarbij past en de veelzijdigheid van het product benadrukt. Dat we anders moesten kijken, stond vast. Want na onderzoek bleek dat sla vooral geassocieerd wordt met vrouw, gezond, slank, zomer en bijgerecht.

Dus lanceerden we samen met een gerenommeerde receptontwikkelaar #NatuurlijkOokVoorSalade. En werden er recepten ontwikkeld die als bewijs dienden van de veelzijdigheid van de kluitsla. Denk aan sla-ijs, sla-cake, sla-bitterballen en sla-pesto. Dezelfde onderzoeksgroep gebruikten we als testpanel en early adopters en influencers van het concept.

"Het is zo'n mooi product. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen dat inziet?"

From Boer | Innovatieve slateler
Resultaat

Ons strategisch plan, inclusief doordachte uitingen en verpakkingen, zorgde ervoor dat From Boers kluitsla niet alleen een product, maar een beleving is geworden. Verschillende recepten met hun sla in de hoofdrol haalden bovendien de media. En hoe bijzonder is het om te zien dat er op dit moment stappen gemaakt worden met Jumbo Supermarkten om de pesto op te nemen in hun assortiment.

Image
Andere artikelen over dit onderwerp

  • Als externe specialisten komen
  • wij zonder vooroordelen binnen
  • en hebben we geen geschiedenis met de organisatie.
  • Dit geeft ons de mogelijkheid om scherp en objectief