Naar eenvoudige en transparante processen met duidelijke omschrijvingen.
Aanleiding
Colruyt verving de verschillende klantenkaarten binnen hun eigen groep (Colruyt laagste prijzen, OKay, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby, ColliShop en DATS 24) door één: de Xtra-kaart. Maar hoe zorg je ervoor dat de belangen van de groepsleden een verbetering van klantbeleving en vergroten van de organisatiewinst niet in de weg stonden?
De sleutel tot succes lag in het vinden van de balans tussen de verschillende belangen en het creëren van een gedeelde visie. Voor de acceptatie gebruikten we dus geen harde push, maar ontwikkelden juist een krachtige strategie die zorgde voor een gezamenlijke identiteit. Een belangrijk onderdeel daarvan was het verzamelen van big data zodat de dochtermaatschappijen de meerwaarde van de kaart in gingen zien.
Samen met het team coördineerden wij het ambitieuze project en synchroniseerde de verschillende teams met hun uiteenlopende doelen en voorkeuren. Hiervoor was het essentieel om ervoor te zorgen dat alle teams op de hoogte waren van elkaars doelen en bijdroegen aan het overkoepelende succes van het project.