Casus Colruyt

Van gecompliceerde processen waardoor ruis ontstaat...

Naar eenvoudige en transparante processen met duidelijke omschrijvingen.

Aanleiding

Colruyt verving de verschillende klantenkaarten binnen hun eigen groep (Colruyt laagste prijzen, OKay, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby, ColliShop en DATS 24) door één: de Xtra-kaart. Maar hoe zorg je ervoor dat de belangen van de groepsleden een verbetering van klantbeleving en vergroten van de organisatiewinst niet in de weg stonden?

Image
Onze oplossing

De sleutel tot succes lag in het vinden van de balans tussen de verschillende belangen en het creëren van een gedeelde visie. Voor de acceptatie gebruikten we dus geen harde push, maar ontwikkelden juist een krachtige strategie die zorgde voor een gezamenlijke identiteit. Een belangrijk onderdeel daarvan was het verzamelen van big data zodat de dochtermaatschappijen de meerwaarde van de kaart in gingen zien.

Samen met het team coördineerden wij het ambitieuze project en synchroniseerde de verschillende teams met hun uiteenlopende doelen en voorkeuren. Hiervoor was het essentieel om ervoor te zorgen dat alle teams op de hoogte waren van elkaars doelen en bijdroegen aan het overkoepelende succes van het project.

"Willen omdenken is één, het doen is twee. Bedankt voor het unieke perspectief #FrisseIdeeën."

Saskia van Opijnen – Zwart | Bestuurder Avoord
Resultaat

Een succesvolle lancering van de klantenkaart bij 3,7 miljoen consumenten én een versterking van de gemeenschappelijke identiteit. Het project diende uiteindelijk als blauwdruk voor het bevorderen van de samenwerking en het bereiken van de gezamenlijke doelen binnen de complexe retailomgeving.

Image
Andere artikelen over dit onderwerp

  • Als externe specialisten komen
  • wij zonder vooroordelen binnen
  • en hebben we geen geschiedenis met de organisatie.
  • Dit geeft ons de mogelijkheid om scherp en objectief